BMW M6 coupe 2012 review

Питер Барнуэлл

Topping out BMW’s impressive M performance vehicle lineup are the M6 twins in coupe and convertible variants.

VALUE

Они продаются по цене 300 долларов, так что это будет довольно эксклюзивно, поскольку BMW надеется на 50 продаж в год каждого. Если вы все же купите его, вы можете чувствовать себя хорошо внутри себя за то, что внесли около 100 тысяч долларов в налог на роскошные автомобили федерального правительства, чтобы нас, хакеров по заработной плате, не ужалили так сильно, как если бы.

Inside is a treasure chest of goodies you simply don’t get further down the food chain including safety equipment to keep you in your lane, change to high beam automatically and keep you entertained through a 12 speaker audio system.

2012 Модели БМВ М

Ознакомьтесь с модельным рядом BMW M 2012 года

Did I mention internet connectivity, high end satnav, head up info display and park distance control. That’s on top of the heated and ventilated leather clad seats. BMW hasn’t held back with these puppies offering both variants comprehensively equipped.

Дизайн

Обе машины выглядят сенсационно на дороге, большие, внушительные и мощные, которыми они однозначно являются. Развертывание/укладывание крыши занимает всего несколько секунд в более тяжелом кабриолете, который мы предпочитаем с точки зрения стиля. Смотрит товары с крышей или без нее. И плебеи увидят, как ты разъезжаешь на идеальном М-каре.

But they’re heavy artillery tipping the scales at around the 2.0-tonne mark – old school big GT cars made for Euro autobahn burning. There’s seating for four adults in individual seats but the rears are tight even though new M6 has been redesigned to provide more rear seat room. The boot size is OK.

TECHNOLOGY

M6 — это, по сути, M5 с более короткой колесной базой, но с той же трансмиссией, всеми теми же динамическими технологиями и роскошным комплектом. Автомобили имеют адаптивную подвеску, регулируемое рулевое управление, многорежимную трансмиссию и адаптивный дифференциал повышенного трения с собственной многодисковой муфтой.

Читайте также:
BMW 2 серии 0–100 км/ч — Максимальная скорость и ускорение

The flow of power comes from a 4.4-litre, V8 petrol engine with two, twin-scroll turbochargers, variable valve timing and variable lift, direct fuel injection and other technology designed to optimise performance both in sporty terms and emissions.

The engine is good for a whopping 412kW and 680Nm, the latter at just 1500rpm through to 6000. The effect would be best describes as a rocket sled with this big coupe/convertible capable of clocking a 4.2-4.3 second 0-100kmh split.

This while using petrol in the 10.0-litres/100km range. It scores an EU5 emissions rating and even has engine stop start to cut fuel consumption in city driving. Launch control is at the other end of the spectrum aided by the super slick shifting seven speed dual clutch transmission (with paddle shift).

БЕЗОПАСНОСТЬ

Naturally, safety isn’t lacking either with a full array of primary and secondary equipment designed to either help avoid crashing or surviving in one piece if you’re in one.

ВОЖДЕНИЕ

Having said that, the cars belie their bulk in drive feel offering an engaging drive that’s almost totally electronically modulated. You can’t really tell except for the over active stability control system that intervenes too early and too often in all modes except off.

Push the big coupe/convertible a tad hard and you can feel the brakes being applied, the power being cut or redirected from one side to the other rear wheel. It’s exactly the same as in the M5 sedan. Apparently, there’s a half off mode for the Dynamic Stability Control system that you need to nail for optimum driving.

Динамика этих автомобилей, да и большинства автомобилей BMW M, осуществляется на легендарной немецкой гоночной трассе Нюрбургринг. Это показывает. Водители могут потратить много времени на настройку своего M6 или просто нажать кнопку MDM (M Dynamic Mode) для вождения с полным шумом. И какой шум он издает — волнующее бормотание, переходящее в гневный рев V8, когда краны открываются вместе с хлестким хлопком при полном переключении дроссельной заслонки.

Читайте также:
Обзор BMW 330i 2020: универсал

Their drive feel will appeal to the most discerning driver as will the level of luxury in the cabin.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: